Een aanvraag om het contract op te zeggen moet u via aangetekende brief versturen:
U stuurt ons een brief met:
- Uw naam
- Uw adres
- Uw dossiernummer
- Het verzoek om het contract te beëindigen wegens …
- Uw handtekening
Vervolgens moet het verschuldigde saldo vereffend worden of moet u bij uw agentschap of via onze klantendienst een aanvraag indienen voor een nieuwe kredietopening op uw eigen naam met overname van het saldo van het oude dossier. U krijgt een nieuw contract toegestuurd, onder voorbehoud van aanvaarding.
- U kunt meteen een nieuwe Rondo kredietopening op uw naam alleen aanvragen. Gelieve hiervoor onze diensten te contacteren op het nummer 02/508.02.02.
- Als de bankrekening verschilt van de rekening in het bestaande dossier, kunt u meteen een nieuwe OptiLine-reserve aanvragen. In het andere geval moet u de definitieve afsluiting van het oude dossier afwachten en moeten wij de Nationale Bank van België hierover informeren. Pas als deze voorwaarden voldaan zijn, kan u overgaan tot aanvraag van een nieuwe reserve OptiLine op uw naam.
Een aanvraag om het contract op te zeggen moet u via aangetekende brief versturen.
U stuurt ons een brief met:
- Uw naam
- Uw adres
- Uw dossiernummer
- Het verzoek om het contract te beëindigen
- Uw handtekening
naar het volgende adres: Warandeberg 8 C, 1000 Brussel.
U kunt de reserve pas verhogen wanneer er voor uw contract ten minste 6 betalingen werden geregistreerd. Die termijn blijft geldig tussen 2 verhogingen.
U kunt uw aanvraag voor een verhoging van uw reserve doen via telefoon op het nummer 02.508.02.02.
Wij zijn ook per e-mail beschikbaar : rondo@bnpparibasfortis.com
Het staat u vrij om bijkomende stortingen te doen voor uw dossier.
Opgelet! De domiciliëringen moeten niettemin correct worden uitgevoerd.
- Als u een bijkomende betaling doet, doet u deze zodat ze vóór de volgende afsluitdatum (zijnde de 19de van elke maand) in ons bezit is. Op die manier staat de bijkomende storting op uw maandoverzicht vermeld.
- Als u de bijkomende betaling na de afsluitdatum doet of als de bijkomende betaling pas na die datum in ons bezit is, is deze pas op het volgende rekeninguittreksel te zien en komt dus niet in aanmerking voor de berekening van de maandelijkse aflossing voor de maand.
Alle informatie die u nodig hebt om een betaling uit te voeren, het rekeningnummer en de gestructureerde mededeling (= uw dossiernummer) vindt u op uw rekeninguittreksel rechts bovenaan.
Twee gevallen zijn mogelijk:
Als u de laattijdige betaling intussen hebt uitgevoerd op de rekening die in de brief werd vermeld, met de gestructureerde mededeling, hoeft u met de herinnering geen rekening te houden.
De in de brief vermelde kosten blijven te uwen laste.
- In geval van laattijdige betaling verzoeken wij u om die betaling zo snel mogelijk via bankoverschrijving uit te voeren op basis van de gegevens die in de herinneringsbrief worden vermeld.
Controleer eerst of de betaling op het correcte bankrekeningnummer werd gestort, met de correcte mededeling = uw dossiernummer. Al deze informatie vindt u terug op uw rekeninguittreksel.
- Als we uw betaling vóór de afsluitdatum ontvangen, staat ze op uw rekeninguittreksel vermeld.
- Als we uw betaling na de afsluitdatum ontvangen, wordt die pas op uw volgend rekeninguittreksel vermeld.
- U kan op elk moment in uw persoonlijke webruimte uw verrichtingen gaan controleren onder “RAADPLEEG MIJN LAATSTE VERRICHTINGEN”
- Als de betaling niet vermeld staat, stuurt u ons via e-mail of per gewone post het bewijs van uw storting.